-
Eska.pl – zapowiedź musicalu „Piloci” w Player.pl
-
Teatralna Blog – recenzja musicalu „Aida”Więcej
Rozsiądź się wygodnie, wyruszamy w niezwykłą podróż w czasie. Przenosimy się do starożytnego Egiptu, gdzie na naszych oczach rozgrywa się „opowieść o miłości, która kwitła w erze zła”. Czyli musical „Aida” w reżyserii Wojciecha Kępczyńskiego, grany w Teatrze Muzycznym Roma.
Recenzje można przeczytać TUTAJ
-
musicalna.pl – recenzja musicalu „Aida”
Premiery w Teatrze Muzycznym Roma to zawsze wielkie wydarzenie. To jeden z największych teatrów muzycznych w naszym kraju, a jego spektakle zawsze wystawiane są z wielkim rozmachem i starannością. Na najnowszy tytuł – Aidę – czekaliśmy już od wielu miesięcy. Muzyka Eltona Johna, historia miłosna, świetna obsada i renoma Romy razem dawały niemal pewność sukcesu. Czy tak było tym razem? Zapraszam na recenzję musicalu Aida.
Pełna recenzja znajduje się TUTAJ.
-
Dziennikteatralny.pl – recenzja musicalu „Aida”
Finał. Owacje na stojąco. Długo. Wołania o „bis”. Kwiaty, uśmiechy, satysfakcja, szczęście. Tak będzie pewnie po każdym spektaklu. Reżyser i dyrektor Teatru Muzycznego Roma w jednej osobie, Wojciech Kępczyński, odniósł wraz z zespołem sukces. W pełni zasłużony.
Recenzję można przeczytać TUTAJ.
-
ELLE.PL – recenzja musicalu „Aida”
Jaka jest warszawska „Aida”? Bezkompromisowa, nieprzewidywalna i szalenia zmysłowa. Chociaż pozbawiona spektakularnych efektów specjalnych do jakich zdążyły przyzwyczaić nas dotychczasowe produkcje w Teatrze Muzycznym Roma, porusza jak żadne inne obejrzane tam przeze mnie do tej pory show. To klasyczna (przez sceptyków zwana wręcz banalną) historia miłosna, która (gwarantuję!) pozostawi rumieńce na twarzy każdego, nawet najbardziej wymagającego współczesnego widza. Namacalna i wyczuwalna nawet z najdalszych rzędów chemia między parą głównych bohaterów wciąga, momentami onieśmiela, a przedstawieniu nadaje znamion namiętnej realności.
Recenzja dostępna TUTAJ.
-
Teatr dla wszystkich – recenzja musicalu „Aida”
Kluczem do sukcesu realizacji „Aidy” nie było stworzenie spektakularnej scenografii – zasypanie desek hałdami piasku i postawienie kilkumetrowej piramidy. […] Mimo, że otrzymał (to już tradycja) od właścicieli praw zgodę na realizację non-replica (pozwala na pewne odstępstwa od licencji), to tak naprawdę do tematu podszedł bardzo tradycyjnie. Skoro fundamentem przedstawienia nie jest scenografia i libretto, to co? Otóż aktorzy, muzyka i choreografia.„Aida” w Teatrze Muzycznym Roma to uczta dla zmysłów.
Całą recenzje możecie przeczytać TUTAJ
-
Wywiad z dyrektorem Wojciechem Kępczyńskim
„Na pewno będzie to bardzo piękne plastycznie przedstawienie, bardzo kolorowe i wysmakowane, a efekty będą świetnie współgrać z fabułą.”
30 września na stronie Forbes.pl pojawił się wywiad z dyrektorem Wojciechem Kępczyńskim, który opowiada o zbliżającej się premierze.
Zachęcamy wszystkich do lektury!
-
Relacja z konferencji prasowej musicalu „Aida” – TVP Kultura
-
Musical „Aida” już wkrótce w Teatrze Roma – Zwierciadło.plWięcej
„„Aida” to musical skomponowany przez legendę muzyki pop Eltona Johna do słów Tima Rice’a, jednego z najbardziej znanych autorów tekstów do licznych musicali. Autorami libretta są: Linda Woolverton, Robert Falls i David Henry Hwang, a oryginalna inscenizacja została wyprodukowana przez Disney Theatrical Productions. Polska prapremiera odbędzie się 26 października 2019 roku Teatr Muzyczny ROMA.”
Cały artykuł możecie przeczytać TUTAJ
-
„Aida” Eltona Johna i Tima Rice’a na deskach Romy jesienią – RMF ClassicWięcej
„Poznaliśmy wszystkich wykonawców musicalu Eltona Johna i Tima Ricea Aida, przedstawienia, które przygotowuje na jesień Teatr Muzyczny Roma. Premiera – 26 października.
„Spełniają się moje marzenia. Być dyrektorem teatru przez 20 lat, to się nie zdarza. +Aida+ – to kolejne moje wielkie, wielkie marzenie. Cudowna muzyka Eltona Johna. Tim Rice, przypomnę jest autorem takich musicali jak Jesus Christ Superstar, Józef i jego bracia, Evita, Król Lew i wielu innych. A tu czeka nas cudowna historia, znana z opery Verdiego, trójkąt miłosny: Radames, Aida, Amneris. Historia przedstawiona w sposób bardzo współczesny” – mówił dyrektor Wojciech Kępczyński.”
Cały artykuł możecie przeczytać TUTAJ
-
„Alicja w Krainie Czarów” – recenzja Karoliny Kowalskiej (naszemiasto.pl)Więcej
„Spektakularna inscenizacja na odremontowanej Novej Scenie «wciąga» widownię w świat przedstawiony, podobnie jak skoczne piosenki i aktorzy przemieszczający się pomiędzy widzami w bajkowych kostiumach. Wszystko to sprawia, że dwugodzinne przedstawienie nie znudzi nawet najmniej cierpliwych dzieci.”
Racja! W Teatrze Muzycznym ROMA nie znamy słowa „nuda”.Całą recenzję możecie przeczytać TUTAJ
-
Jakub Szydłowski i Janusz Kruciński o „Przypadkach Robinsona Crusoe” – Informacje kulturalne
-
„Nowy Jork. Prohibicja” recenzja – Rzeczpospolita
-
„Once” – e-teatr.pl – RECENZJAWięcej
„Jest w nim bezpretensjonalność, szczerość, jakiś rodzaj szlachetnej, krzepiącej czułości, która nie pozwala na obojętność w asystowaniu rodzącej się miłości, choć przecież wcale nie zwieńczonej happy endem. Tyle że jego brak nie nosi znamion tragicznego rozstania, jest w tym pożegnaniu jakiś ton pozytywnej energii, optymizmu, który każe z podniesioną głową i pogodą ducha patrzeć w przyszłość…” – o musicalu „Once” pisze Wiesław Kowalski.
„Dziewczyna i Facet – tak w „Once” określani są bohaterowie, bowiem nie posiadają imion. I tę jakby bezosobowość znakomicie wykorzystuje w swojej postaci Marta Masza Wągrocka (aktorka Teatru Narodowego), która gra na najprostszych, zwyczajnych nutach, tyleż prawdziwych, choć głęboko w sobie zamkniętych, ale wzruszających….”
Czytaj całą recenzję: TUTAJ
-
„Once” – e-teatr – RECENZJAWięcej
Zachwyt! – pisze o „Once” Maciej Łukomski.
„…Musical „Once” w Teatrze Muzycznym Roma to zniewalający swoją urodą spektakl, który powinni zobaczyć wszyscy, którzy kochali, kochają lub będą kochać. To dwie godziny emocji, wzruszeń, łez, pięknej muzyki, tańca, wspaniałych głosów i zawodowstwa na najwyższym poziomie.”
Czytaj recenzję: TUTAJ
-
„Piloci” – Teraz Teatr – recenzjaWięcej
„Piloci” – odlot w Romie!
„Teatr Muzyczny Roma od lat przyzwyczaił swoich widzów do najwyższej jakości prezentowanych produkcji. Dlatego nie wypada się rozwodzić nad poziomem wokalnym i artystycznym. Od lat to Roma dyktuje poziom produkcji muzycznych w Polsce. W „Pilotach” mamy więc piękne głosy, świetną orkiestrę muzyczną i ‘fajerwerki” scenograficzne, ale PILOCI to nie jest typowa produkcja tego teatru…”
Czytaj więcej: TUTAJ
-
„Piloci” – PAP Life – zapowiedź premieryWięcej
Widzowie zobaczą ponad 30 scenografii łączących dekoracje sceniczne z interaktywnymi animacjami. Także twórca muzyki postawił na nowoczesność.
„To nie będzie lekcja historii, to będzie opowieść o miłości…” – mówi Wojciech Kępczyński reżyser, autor libretta i dyrektor Teatru Muzycznego ROMA.
Czytaj i oglądaj: TUTAJ
-
„Mamma Mia!” – ipla.pl – Polsat SuperHit Festiwal – występWięcej
Koncert Platynowy na Sopot SuperHit Festiwal i występ Teatru Muzycznego ROMA. Podwójna platynowa płyta! Radość. Energia. I „Mamma Mia!”
Oglądaj cały występ: TUTAJ
-
„Ale Musicale” – AZOTY Arena – obowiązkowy punkt dla miłośników musicaliWięcej
„Wielowymiarowy majstersztyk, perfekcja do detalu, perełka , cudo , cacko, rarytas” – miło czytać takie słowa 🙂
„Ale Musicale” podbiły serca szczecińskiej publiczności.
„… to punkt obowiązkowy dla miłośników musicali. To nie tylko idealne vademecum, które wskazuje największe przeboje światowej sceny tego gatunku,ale też mistrzowskie widowisko, które czaruje i wciąga już od pierwszych chwil” – czytamy w recenzji.
Dziękujemy wszystkim widzom za niezwykłą atmosferę i energię. Dzięki Wam – jest MOC! 🙂
Czytaj całą recenzję: TUTAJ
-
Piloci – PAP life – wywiad z kostiumografem Dorotą Kołodyńską
Dorota Kołodyńska: za kulisami jest drugi teatr
„Lata 30. i 40. to piękna moda” – mówi dla PAP Life Dorota Kołodyńska opisując kostiumy do musicalu „Piloci” w Teatrze Roma. „Kolorystyka kostiumów będzie stonowana, ale w scenach kabaretowych zobaczymy dużo piór i kolorów” – dodaje.
Odrobina kulis naszej nowej powstającej właśnie produkcji w specjalnym wywiadzie dla PAP life.
Przeczytaj cały wywiad: TUTAJ
-
Mamma Mia! – 20m2 Łukasza – Talk showWięcej
Czy 20m2 wystarczy, żeby zagrać „Mamma Mia!”?
Przekonajcie się sami. Będą i poważne tematy i anegdoty związane z musicalem.
Anna Sroka-Hryń (Donna), Robert Rozmus (Bill) i Paweł Mielewczyk (Sky) odwiedzili Łukasza Jakóbiaka, żeby z okazji 500. spektaklu opowiedzieć o kulisach tej roztańczonej, pełnej słońca i wielkich hitów produkcji.
Zobaczcie to sami 😉
Pełny wywiad: TUTAJ
-
Rzeczpospolita – „Piloci”: musical w teatrze ROMAWięcej
Dyrektor ROMY ujawnia Jackowi Cieślakowi pomysł spektaklu „Piloci”. Premiera za rok.
-
PILOCI naszemiasto.pl – wywiad z Dyrektorem Wojciechem Kępczyńskim
-
Pięć ostatnich lat – recenzja – Gazeta WyborczaWięcej
Kępczyński w tej bardzo kompaktowej przestrzeni stworzył intymne przedstawienie z pazurem, w którym wszystko chodzi jak w szwajcarskim zegarku. I mocno odbija się w nim nasza rzeczywistość, w której wszyscy do siebie mówimy, ale nie słuchamy się nawzajem. – Jakub Panek, „Gazeta Wyborcza”.
Cały artykuł znajduje się TUTAJ
-
Pięć ostatnich lat – recenzja – terazteatr.plWięcej
To kameralny musical, który pozwala wsłuchać się w muzykę a przede wszystkim wspaniałe głosy (…). Zespół w kameralnym składzie gra na żywo, jest świetnie nagłośniony, słychać wyraźnie każdą nutę. To mnie nie dziwi wszak Teatr Roma to marka sama w sobie. Profesjonalizm ponad wszystko. Warto nawet czasem zamknąć oczy aby lepiej wsłuchać się w muzykę… – Marta Gaik, TerazTeatr.pl
Cały artykuł znajduje się TUTAJ
-
Co Jest Grane 24 – wywiad z Wojciechem KępczyńskimWięcej
Po kilkunastu tygodniach prób mogę powiedzieć, że zrobienie musicalu dwuosobowego, który przez półtorej godziny ma trzymać w napięciu, jest znaczenie trudniejsze niż przygotowanie wielkiego widowiska na dużej scenie z ogromną obsadą. Musicalu „Pięciu ostatnich lat” Jasona Roberta Browna na scenie nie widziałem, oglądałem wersję filmową z 2014 roku. A zafascynowałem się tym tytułem już 10 lat temu, kiedy trafiłem na płytę z piosenkami. Od tamtej pory myślałem o jego wystawieniu. Tematem są wielkie namiętności – miłość, która ciągu 5 lat ma bardzo różne odcienie. Są chwile szczęścia, radości, ale też rozstania, burze, kłótnie, emocje. To też spektakl o tym, jak trudno się ze sobą porozumieć. – mówi Wojciech Kępczyński.
Czytaj cały artykuł znajduje się TUTAJ