13.03.2020, godz. 19:30.
Nova Scena – wejście od ul. Św. Barbary 12.
Beata Przybytek – wokalistka, pianistka i kompozytorka, jeden z najciekawszych głosów polskiej sceny jazzowej. Muzyczna eksperymentatorka o wysokiej wrażliwości na dźwięk i słowo. Absolwentka, a obecnie pedagog Instytutu Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach. Laureatka nagrody muzycznej Programu III Polskiego Radia „Mateusz Trójki” 2013 za płytę „I’m Gonna Rock You” w kategorii Jazz – Wydarzenie. Uhonorowana nagrodą Prezydenta Miasta Bielska-Białej „Ikar 2013”. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Marszałka Województwa Śląskiego w dziedzinie Kultury i Sztuki. Współpracowała z najwybitniejszymi przedstawicielami polskiego jazzu, takimi jak Jan Ptaszyn Wróblewski, Janusz Muniak, Jarosław Śmietana, Piotr Wojtasik, Bernard Maseli, Wojciech Karolak czy Jazz Band Ball Orchestra. W latach 2009-2010 brała udział w projekcie Fundacji Kalinowe Serce „Śpiewając Jazz” u boku Marianny Wróblewskiej i Macieja Zakościelnego.
Jej kariera wokalna zaowocowała 6 albumami solowymi: „Today Girls Don’t Cry (FLID, 2017), „Czemuż się dzisiaj weselić nie mamy” (FLID, 2013), „I’m Gonna Rock You” (FLID, 2012), „The Island” (Polskie Radio Katowice, 2004), „Wonderland” (Not Two Records, 2006), „You Don’t Know What Love Is” (Polskie Radio Katowice, 2003). Oprócz albumów studyjnych na dyskografię wokalistki składają się także kompilacje: „Smooth Jazz Cafe vol. 18” (Magic Records 2018, status Złotej Płyty), „Zbigniew Wodecki – Dobrze, że jesteś” (Agora, 2018, status Złotej Płyty), „Małgorzata Maliszczak – Złote Myśli Kobiety” (Polskie Radio S.A., 2015), „Muzyka Czterech Stron Świata 2” (MTJ, 2015), „65 lat polskiej piosenki!” (Polskie Radio S.A., 2014), „Bossa So Nice!” (Magic Records, 2013). Artystka z sukcesami koncertuje zarówno w kraju, jak i poza jego granicami.
„Głos to doprawdy niezwykły. Niski i mocny, ekspresyjny, o nieco chropawej, „czarnej” barwie. Szerokim zakresem naturalnych dyspozycji wokalnych Beata Przybytek operuje w sposób różnorodny i przemyślany. Efektem jest jazzowy śpiew najwyższej próby.”
Adam Poprawa, „Tygodnik Powszechny”
„Rewelacja. Moim skromnym zdaniem od czasów Urszuli Dudziak nie było w Polsce tak wyraziście i ekspresyjnie śpiewającej wokalistki jazzowej. Ponadto styl oraz barwa głosu, jaką prezentuje Beata, tak charakterystyczna dla wokalistek czarnych powoduje, iż wyróżnia się ona (oczywiście pozytywnie) spośród polskich wykonawczyń muzyki jazzowej.”
Andrzej Chojnacki, „Od Przybytek głowa nie boli…”, Jazz Forum
„Ktoś stwierdził, że od Przybytek głowa nie boli. To mało powiedziane – w głosie Beaty Przybytek naprawdę można się zakochać.(…) Ciepły, czasem lekko zachrypnięty, raz naturalnie czysty, biały, innym razem sprawiający wrażenie stylowo-czarnego. Nigdy jednak zmanierowany!(…) Beata Przybytek to artystka w pełni dojrzała i spełniona.”
Tomasz Jakub Handzlik, Gazeta Wyborcza
„Beata Przybytek czerpie, jak widać, z samych dobrych, głównie amerykańskich źródeł, a jakość tych piosenek i ich wykonanie nie ustępuje produkcjom uwielbianych na świecie gwiazd okołojazzowego śpiewania. Lubicie Norah Jones? Kochacie Lizz Wright? Wielbicie Esperanzę Spalding? Jesteście w domu. Przybytek to ta sama liga.”
Adam Domagała, Z dżezem lżej